Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd Skarbowy w Wejherowie przypomina mikroprzedsiębiorcom o obowiązku wysłania plików JPK_VAT

Joanna Kielas
Urząd Skarbowy w Wejherowie
Urząd Skarbowy w Wejherowie Fot. J. Kielas
Poprzez objęcie od 1 stycznia 2018 r. obowiązkiem przesyłania plików JPK_VAT również mikroprzedsiębiorców (podmioty zatrudniające do 10 osób i osiągające do 2 mln euro obrotów) składających deklaracje VAT-7, powstał kompleksowy i szczelny system w obszarze poboru podatku VAT.

Jednocześnie od 1 stycznia 2018 r., wszyscy podatnicy Vat mają obowiązek składać deklaracje Vat wyłącznie elektronicznie, co oznacza iż przesłanie deklaracji „papierowej” nie wywoła skutków prawnych. Przesyłanie plików JPK_VAT oraz składanie deklaracji Vat elektronicznie, to dwa odrębne obowiązki, funkcjonujące równolegle, stąd też przesyłanie plików JPK_VAT nie wyłącza obowiązku złożenia deklaracji Vat.

Pierwszy plik JPK_VAT mikroprzesiębiorcy mają obowiązek wysłać do 26 lutego 2018 r.
za styczeń. Następnie do 25. dnia każdego miesiąca (jeśli 25. dzień miesiąca wypada w dzień wolny od pracy, plik należy wysłać w następnym dniu roboczym). JPK_VAT wysyła się wyłącznie elektronicznie i zawsze miesięcznie: bez znaczenia jest tutaj fakt, czy podatnik składa deklaracje Vat miesięcznie czy kwartalnie. By realizowac obowiązki JPK_VAT podatnik musi zatem prowadzić elektroniczna ewidencje Vat.

By ułatwić mikroprzedsiebiorcom wykonanie nowych obowiązków, we wszystkie wtorki listopada oraz w grudniu ubiegłego roku pracownicy Urzędu Skarbowego w Wejherowie przeprowadzili szereg spotkań z zainteresowanymi przedsiębiorcami, przedstawicielami biur rachunkowych. W ramach tych spotkań zaprezentowano uczestnikom szczegółowy instruktaż (tzw. krok po kroku) jak przygotować plik JPK, podpisać go elektronicznie oraz przesłać do szefa KAS.

Pracownicy wejherowskiego fiskusa przypominają, że aby zrealizować obowiązek złożenia JPK_VAT czynny podatnik VAT przed pierwszą wysyłką pliku powinien w szczególności:
- zainstalować darmową aplikację Klient JPK 2.0 do wysyłki plików JPK_VAT lub posiadać inną komercyjną aplikację księgową umożliwiającą generowanie plików JPK_VAT,
- posiadać dostęp do sieci Internet,
- posiadać oprogramowanie umożliwiające przeglądnie plików w formacie Adobe Acrobat (PDF) dla prawidłowego wygenerowania urzędowego potwierdzenia odbioru (UPO).

JPK_VAT można podpisać za pomocą:
- profilu zaufanego;
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego; 
- danych autoryzacyjnych (najprostsza i bezpłatna metoda na zasadzie analogicznej jak przy podpisywaniu zeznań rocznych; podpisem jest tu zestaw danych tj. NIP lub PESEL, imię, nazwisko, data urodzenia oraz odpowiednia kwota przychodu lub dochodu osiągniętego w 2016r.

Ponadto w przypadku, gdy podatnik poleca wysyłkę własnych plików JPK_VAT np. księgowemu, należy pamiętać o uprzednim złożeniu pełnomocnictwa do przesyłania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (formularz UPL-1). Pełnomocnictwo to jest bezpłatne, jednak należy złożyć je przed pierwszą wysyłką pliku JPK_VAT.

W razie problemów, przedsiębiorca może szukać pomocy:
- na stronie Ministerstwa Finansów: www.jpk.mf.gov.pl;
- poprzez infolinię, pod numerami: 801 055 055 lub 22 330 03 30;
- w sprawach technicznych mailowo na adres: [email protected]
- w Urzędzie Skarbowym w Wejherowie, pod numerem telefonu: 58 736 38 69.

Wideo:
Udawali, że handlują kawą i cukierkami. Udaremniono wyłudzenie 187 milionów złotych

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto