18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budżet Obywatelski miasta Opola. Zgłoś swój projekt

www.opole.pl
Budżet Obywatelski miasta Opola
Budżet Obywatelski miasta Opola arch. Polskapresse / zdj. ilustracyjne
Budżet Obywatelski miasta Opola polega na świadomym współdecydowaniu mieszkańców Opola o wydatkach z budżetu miasta, poprzez zgłaszanie swoich pomysłów a następnie wybór tych, które w największym stopniu odzwierciedlają ich potrzeby.

Budżet Obywatelski miasta Opola

Łączna kwota przeznaczona w 2015 roku na Budżet Obywatelski miasta Opola wyniesie 2.000.000 zł.

Realizacja Budżetu Obywatelskiego miasta Opola składa się z 4 etapów:
Etap I (od 1 do 31 maja)

Zgłaszanie przez mieszkańców miasta i inne podmioty zadań do Budżetu Obywatelskiego miasta Opola na 2015 r.

Zgłaszanym wnioskiem może być każda inicjatywa obywatelska określająca zadanie, mające wpływ na rozwój miasta i zaspokojenie potrzeb jego mieszkańców, takich jak:


budowa lub remont elementu infrastruktury miejskiej,

działanie mające na celu poprawę warunków życia i funkcjonowania mieszkańców,

wydarzenie o charakterze prospołecznym, kulturalnym, oświatowym, sportowym.

Zgłaszane wnioski muszą być zgodne z prawem, mieścić się w granicach kompetencji gminy oraz być poparte przynajmniej 20 podpisami mieszkańców Opola. Koszt realizacji pojedynczego zadania nie może przekroczyć kwoty całego budżetu obywatelskiego.

Formularz zgłaszania projektów dostępny jest jako załącznik do pobrania lub w Biurze Obsługi Obywatela Urzędu Miasta Opola w Ratuszu.

Wypełnione formularze zgłaszania wniosków można składać w wersji papierowej w Kancelarii Ogólnej Urzędu z dopiskiem „Budżet obywatelski”, drogą listowną (za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego) lub przesłać w postaci elektronicznej na adres Urzędu Miasta Opola (urzą[email protected] – obowiązkowo wraz ze skanem podpisów poparcia wniosku)

Etap II (od 1 czerwca do 31 lipca)

Weryfikacja propozycji mieszkańców przez wydziały merytoryczne, ustalenie ostatecznej listy projektów i zadań do głosowania.

Etap III (od 15 do 30 września)

Głosowanie nad zadaniami.

Projekty są oceniane w drodze bezpośredniego głosowania.

Prawo do udziału w głosowaniu ma pełnoletni mieszkaniec miasta Opola posiadający czynne prawo wyborcze (wpisani do rejestru wyborców lub zgłaszający wniosek o wpis). Głosujący może zagłosować tylko jeden raz i wybrać maksymalnie trzy zadania z listy wskazanych w karcie do głosowania zadań. W przypadku nie zaznaczenia żadnego pola lub zaznaczenia więcej niż trzy pozycje głos taki traktowany jest jako głos nieważny. Oddanie głosu nastąpi poprzez wrzucenie karty do urny lub drogą elektroniczną, wraz z podaniem imienia, nazwiska oraz numeru Pesel.

Obliczenie wyniku będzie polegało na zsumowaniu głosów oddanych na każdy z projektów.

Do realizacji przyjęte zostaną zadania, które uzyskają największą liczbę głosów do wysokości limitu wydatków przewidzianych do rozdysponowania w ramach Budżetu Obywatelskiego
Wyniki głosowania zostaną udostępnione na stronie internetowej www.opole.pl.

Etap IV (do 15 listopada)

Wpisanie zwycięskich przedsięwzięć do projektu budżetu miasta Opola na rok 2015.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto