Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będą nowe rowery MEVO. Operator wymieni całą flotę na Pomorzu. Stary sprzęt trafi m.in. do urzędników, a baterie na Politechnikę Gdańską

Michał Karcz
Michał Karcz
MEVO będzie miało nowe rowery
MEVO będzie miało nowe rowery OMGGS
Zamiast starych rowerów, zupełnie nowe. MEVO 2.0 ma wrócić na teren Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot w wielkim stylu? - Nowe rowery City Bike Global dostarczone zostaną w ramach obowiązującej umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez samorządy - zapewnia Katarzyna Kołodziejska z OMGGS. A stary sprzęt? Dostaną urzędnicy i studenci Politechnik Gdańskiej.

System MEVO z nowymi rowerami

Zamiast floty już sprowadzonych rowerów dla systemu MEVO dostaniemy zupełnie nowe - to efekt porozumienia z nowym operatorem Mevo, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą.

- Propozycja hiszpańskiej spółki City Bike Global, która szykuje się do uruchomienia systemu rowerowego w ciągu najbliższego roku, podyktowana jest głównie troską o wizerunek systemu najwyższej jakości - komentuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego OMGGS. - Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii przez 6 lat.

Według założeń projektu rowery będą stopniowo wymieniane na nowe. Jak tłumaczą w Obszarze Metropolitalnym, część maszyn z poprzedniej puli systemu MEVO 1.0 trafi do... urzędników z gmin znajdujących się w OMGGS. Z przeznaczeniem "do wykonywania obowiązków służbowych".

- Pozostałe rowery zostaną wystawione na sprzedaż - wyjasnia Kołodziejska. - Baterie z rowerów elektrycznych Mevo 1.0 mają zostać przekazane studentom Politechniki Gdańskiej. Młodzi naukowcy pracujący nad uruchomieniem nowoczesnego samochodu elektrycznego zbadają możliwości ich zastosowania w projektowanym pojeździe.

MEVO 2.0 - gdzie i dla kogo?

Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:

  • w Gdańsku - 2 226 rowerów i 368 stacji
  • w Gdyni - 1 137 rowerów i 144 stacje
  • w Sopocie - 170 rowerów i 28 stacji
  • w Tczewie - 125 rowerów i 28 stacji
  • w Rumi - 79 rowerów i 23 stacje
  • w Pruszczu Gdańskim - 92 rowery i 29 stacji
  • w Redzie - 39 rowerów i 17 stacji
  • w Kartuzach - 60 rowerów i 16 stacji
  • w Pucku - 22 rowery i 14 stacji
  • we Władysławowie - 44 rowery i 20 stacji
  • w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji
  • w Żukowie 20 rowerów i 5 stacji
  • w Somoninie 10 rowerów i 2 stacje
  • w Stężycy 10 rowerów i 2 stacje
  • w Kosakowie 30 rowerów i 11 stacji
  • w Kolbudach 20 rowerów i 5 stacji

MEVO powraca po nieudanym początku

Firma Nextbike wygrała przetarg na obsługę systemu MEVO w 2018 roku. Przygoda z miejskimi rowerami rozpoczęła się w marcu 2019 roku, ale potrwała tylko do jesieni. Ze względów na problemy finansowe Nextbike ogłosił upadłość.

OMGGS wystąpił na drogę prawną przeciwko byłemu operatorowi w celu otrzymania odszkodowania. Mimo kilkudziesięciu rozpraw nie udało się do tej pory odzyskać pieniędzy, które stracili użytkownicy MEVO.

W roku 2022 na terenie Trójmiasta mogliśmy zaobserwować wymianę starych stoisk rowerowych MEVO. Dotychczas odnowiono 130 stacji oraz zamontowano 150 totemów w charakterystycznym malinowym kolorze. Rowery będą obsługiwane na terenie OMGGS przez 16 gmin metropolii. Umowa z hiszpańską firmą CIty Bike Global ostała podpisana na 6 lat.

DZIENNIK BAŁTYCKI w GOOGLE NEWS

Nowe rowery elektryczne produkowane są obecnie u włoskiego producenta rowerów Vaimoo, produkującego oprócz rowerów (wykorzystywanych np. w Kopenhadze, Rotterdamie i Sztokholmie) specjalistyczne pociągi techniczne, części do satelit kosmicznych oraz systemy łączności.

Poza produkcją i składaniem rowerów prowadzone są prace nad aplikacją oraz pozostałymi elementami systemu IT, systemami obsługi klienta i serwisu.

Na zaawansowanym etapie jest uzgadnianie lokalizacji ponad 50 stacji ładowania baterii (zamówionych u szwajcarskiego producenta). Kompletowany jest zespół zarządzający systemem, który zaczął pracę w nowej siedzibie w industrialnej części gdańskiej dzielnicy Młyniska.

CZYTAJ TEŻ: Mevo: 14 miesięcy na uruchomienie roweru miejskiego w metropolii. Umowa podpisana, licznik ruszył. Pierwsze podejście zakończyło się klapą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto