Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kasa biletowa na peronie w Luzinie zamknięta. Mieszkańcy oraz wójt apelują o jej zachowanie

Tomasz Smuga
Tomasz Smuga
zdjęcie ilustracyjne (archiwum PolskaPress/P. Świderski)
Od 1 lipca na peronie w Luzinie nie działa kasa biletowa. Mieszkańcy oraz wójt apelują o jej zachowanie. SKM decyzję tłumaczy m.in. sprawami finansowymi.

Ponad 300 mieszkańców gminy Luzino podpisało petycję o zachowanie punktu sprzedaży biletów na peronie w Luzinie. Pisemny apel do PKP SKM sp. z o.o. w Gdyni pod koniec czerwca wystosował również wójt gminy Luzino Jarosław Wejer.

- Gmina Luzino liczy ponad 16 tys. mieszkańców i dużo z nich codziennie korzysta z waszych usług w dotarciu do pracy czy do szkoły. Brak kasy biletowej spowoduje przede wszystkim utrudnienia dla osób starszych, którzy nie umieją korzystać z kupowania biletów poprzez aplikacje, czy też stronę internetową , bądź też w ogóle nie posiadają dostępu do tej aplikacji, czy też stron internetowych - pisze wójt Jarosław Wejer.

Kasa biletowa zamknięta od początku lipca

PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. tłumaczy, że "kasa w Luzinie została zamknięta, gdyż skończyła się umowa z prowadzącym ją agentem".

- Rozpisaliśmy przetarg na jej dalsze prowadzenie, ale jedyna otrzymana oferta znacznie przekraczała nasze możliwości finansowe. Przetarg został więc unieważniony a budynek kasy zwrócony właścicielowi. Otrzymaliśmy pismo od wójta gminy Luzino i przygotowujemy odpowiedź - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. - Trzeba pamiętać, że sytuacja się zmieniła. Gdy otwieraliśmy kasę w Luzinie zdecydowana większość pociągów, które się tu zatrzymywały to były pociągi PKP SKM. Było więc oczywiste, że to my otworzyliśmy tam kasę. Obecnie większość pociągów do i z Luzina to uruchamia drugi pomorski przewoźnik-spółka POLREGIO - dodaje rzecznik.

Rzecznik przypomina, że "bilety na pociągi SKM można kupić m.in przez stronę skm.pkp.pl oraz przez aplikację mobilne Bilkom, Skycash, Jakdojade czy Koleo."

- Wiemy, że nie wszyscy pasażerowie używają komputerów i smartfonów. Bilety można też kupić u kierownika pociągu. Jeżeli na przystanku, na którym pasażer zaczyna podróż, nie ma czynnej kasy, a z taką sytuacją mamy od 1
lipca w Luzinie, cena biletu będzie taka sama jak w kasie - podkreśla Złotoś.

- Natomiast, co do zakupu biletu u kierownika pociągu, to należy zaznaczyć, iż w godzinach porannych i popołudniowych spora grupa osób korzysta z komunikacji SKM i w związku z tym mogą wystąpić problemy ze sprzedażą biletów podróżnym odbywającym krótkie odcinki podróży tj. np. Luzino-Gościcino, Luzino-Wejherowo - zauważa z kolei w przesłanym piśmie wójt gminy Luzino.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto