Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koronawirus. Kolejki w jednym z dyskontów w Wejherowie

Tomasz Smuga
Tomasz Smuga
pixabay.com
- Jestem jedna z klientek Kauflandu w Wejherowie. Co tam się dzieje to jest nie do opisania. Wpuszczają wszystkich jak leci. Dzikie tłumy na sklepie, a przy kasach ludzie stoją w kolejkach przez cały sklep jednej za drugim bez żadnego odstępu - napisała w mailu do naszej redakcji pani Katarzyna.

- Jestem jedną z klientek Kauflandu w Wejherowie. Co tam się dzieje to jest nie do opisania. Wpuszczają wszystkich jak leci. Dzikie tłumy na sklepie, a przy kasach ludzie stoją w kolejkach przez cały sklep jednej za drugim bez żadnego odstępu. Odstępy są zachowane dopiero przy samej kasie. Od wczoraj (27.03) jest niby limit 120 wózków, ale na dobrą sprawę wózek bierze para i robi się 240 osób w sklepie. Do kas dalej potężne kolejki. Pracownicy sygnalizowali dyrektorowi marketu, żeby wpuszczać mniej, ale niestety nic nie zrobił. Gdzie jest ograniczenie do 50 osób razem z pracownikami? Dlaczego nikt z tym nic nie robi. Wystarczy, że jeden pracownik zachoruje i market zamknięty - piszę w mailu do naszej redakcji pani Katarzyna.

Napisaliśmy zapytanie do biura prasowego hipermarketu, ale nadal nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Podobną sytuacje opisała pani Małgorzata, pracowniczka jednego z wrocławskich Kauflandów.

Zobacz także:

Pracowniczka hipermarketu: Jestem szmatą, gdy proszę ludzi o założenie rękawiczek

- Tu nie obowiązuje hasło "zostańmy w domu", a raczej "spotkajmy się a Kauflandzie". Ludzie nie boją się niczego, a już na pewno nie ludzie starsi. Jestem dla ludzi najgorszą szmatą, bo zwracam im uwagę na brak rękawiczek - pisze pani Małgorzata.

Kaufland w swoim oświadczeniu odpowiedział:
"Pragniemy poinformować, że w związku z panującą sytuacją związaną z zagrożeniem epidemiologicznym oraz idącym za tym zwiększonym zapotrzebowaniem m.in. na artykuły spożywcze, dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić klientom stały dostęp do niezbędnych produktów, zaś naszym pracownikom - komfortowe i bezpieczne warunki pracy.
W naszych sklepach regularnie przypominamy o konieczności zachowania bezpiecznej odległości między osobami oczekującymi w kolejce, wykorzystując do tego plakaty oraz komunikaty wygłaszane przez sklepowe radio. Ponadto za pomocą kolorowych taśm wyznaczyliśmy strefy w rejonie kas oraz lady obsługowej, które pozwalają zachować odpowiedni odstęp. Chcemy również przypomnieć, że nasze placówki to sklepy wielkopowierzchniowe, posiadające powierzchnię sprzedażową znacznie większą niż dyskonty, wobec czego większa liczba klientów może dokonywać zakupów jednocześnie, zachowując przy tym bezpieczną odległość.
Ponadto podkreślamy, że klienci sklepów mogą skorzystać ze specjalnych stacji do odkażania i dezynfekcji z płynem dezynfekującym i nawilżanymi chusteczkami, pozwalającymi oczyścić dłonie lub przetrzeć uchwyt wózka czy koszyka. Wprowadziliśmy również kasy pierwszeństwa dla seniorów, dzięki czemu osoby 65+, będące w grupie ryzyka w związku z panującą epidemią koronawirusa, mogą szybciej zrobić najpotrzebniejsze zakupy i uniknąć oczekiwania w kolejce. Tymczasowo zawiesiliśmy także możliwość sprzedaży produktów garmażeryjnych do pojemników własnych klientów oraz wtrzymaliśmy wszelkie degustacje promocyjne. Ponadto postanowiliśmy także skrócić godziny otwarcia marketów. Chcemy podkreślić, że o wprowadzonych rozwiązaniach regularnie informujemy klientów odwiedzających nasze sklepy za pomocą plakatów oraz komunikatów wygłaszanych przez sklepowe radio.
Pragniemy również podziękować pracownikom za ich pracę oraz zaangażowanie w tym szczególnym i wymagającym dla nas wszystkich okresie. Chcemy zapewnić, że wszyscy pracownicy zostali poinformowani, jak powinni postępować na wypadek wystąpienia różnych scenariuszy oraz na bieżąco otrzymują informacje o aktualnej sytuacji. W naszych sklepach zintensyfikowaliśmy regularne działania dotyczące czystości i dezynfekcji, stanowiska kasowe wyposażyliśmy w dozowniki ze środkiem do dezynfekcji, a personel obsługujący ladę z produktami świeżymi został zobowiązany wykonywać swoje obowiązki wyłącznie w rękawiczkach oraz korzystać z jednorazowych fartuchów. Ponadto sklepach montowane są także szyby pleksi dla pracowników kas oraz punktu informacyjnego, a pracownicy obsługujący klientów wyposażani są w osłony ochronne twarzy.
Na bieżąco wprowadzamy dodatkowe rozwiązania, które ułatwią pracę i zapewnią niezbędne bezpieczeństwo w tych szczególnych warunkach. Pragniemy podkreślić, że w naszych sklepach dbamy o wysoką jakość obsługi oraz zapewnienie naszym klientom komfortowych warunków. Liczymy jednak na wzajemny szacunek zarówno pomiędzy naszymi pracownikami, jak i samymi klientami. Ponadto, mając świadomość, że obecna sytuacja dla wielu naszych pracowników jest wielkim i pełnym stresu wyzwaniem, uruchomiliśmy specjalną infolinię. Dzwoniąc pod wyznaczony numer, pracownicy sieci mogą uzyskać bezpłatną pomoc psychologiczną.
Nieustannie monitorujemy sytuację w kraju, wprowadzając na bieżąco udogodnienia dla pracowników oraz klientów. Pragniemy zaznaczyć, że ich zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas priorytetem. W tym celu ściśle współpracujemy ze służbami i dostosowujemy się do aktualnych wytycznych Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego i lokalnych oddziałów inspekcji sanitarnej."

Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto