Do policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie dotarło zgłoszenie o oszustwie metodą „na pracownika banku”, którego ofiarą padła mieszkanka powiatu wejherowskiego. Oszust zadzwonił do pokrzywdzonej, podając się za konsultanta i poinformował o niepokojących transferach na jej koncie.
Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił, aby pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu-kradzieży pieniędzy. Pod koniec rozmowy sprawca wskazał, aby usunąć z telefonu wskazane przez niego aplikacje
– relacjonują funkcjonariusze.
W wyniku działań oszusta kobieta straciła oszczędności w wysokości niemal 10 tysięcy złotych. Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności i przypominają, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania żadnych aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Wszelkie próby wyłudzenia powinny być bezzwłocznie zgłaszane pod numer alarmowy 112. Oszustwo jest przestępstwem, za które grozi kara nawet od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?