Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwanaście prób oszustwa metodą "na funkcjonariusza" jednego dnia

Alicja Choinka
Alicja Choinka
KPP Wejherowo
Tylko w ciągu jednego dnia, we wtorek, 20 października policjanci z wejherowskiej komendy odnotowali 12 prób dokonania oszustwa metodą „na funkcjonariusza”. Mundurowi przypominają – funkcjonariusze nigdy nie dzwonią do obywateli, nie pytają o pieniądze oraz posiadany majątek ani nie proszą o pomoc w prowadzonych działaniach.

We wtorek, 20 października funkcjonariusze z Komedy Powiatowej Policji w Wejherowie odnotowali 12 zgłoszeń dotyczących próby dokonania oszustwa metodą „na funkcjonariusza”. Oszust zadzwonił do siedmiu mieszkańców Redy oraz Wejherowa.

Przestępca informował swoich rozmówców o tym, że ktoś ma ich podrobione dowody osobiste. Ponadto dalej w trakcie rozmowy wypytywał się pokrzywdzeni mają jakieś pieniądze w gotówce w domu albo na koncie w banku

– informują mundurowi.

Mundurowi przypominają – policjanci nigdy nie dzwonią do obywateli, nie wypytują o majątek, nie proszą o przelew oraz nie informują o prowadzonych działaniach. W przypadku otrzymania takiego telefonu należy niezwłocznie się rozłączyć i zadzwonić pod numer alarmowy 112.
Warto także pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad:

  • Jeśli nie masz całkowitej pewności, kto do ciebie dzwoni, nie podejmuj rozmowy i nie przekazuj żadnych informacji o sobie.
  • Przez telefon nie widzisz kto jest po drugiej stronie słuchawki, więc tym bardziej nie podawaj żadnych informacji, ani nie przekazuj pieniędzy.
  • Jeżeli w rozmowie telefonicznej wystąpią elementy, o których piszemy, należy natychmiast się rozłączyć, powiadomić o tym swoich bliskich oraz policjantów dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
  • Policjanci przestrzegają, aby w trakcie takich rozmów osoby nie udostępniały swoich danych dotyczących kont bankowych, środków na nich zgromadzonych, numerów telefonów komórkowych oraz adresu.
  • Pamiętajmy że policjanci czy inni funkcjonariusze nie dzwonią do mieszkańców aby pytać ich o pieniądze, nie namawiają do brania kredytów czy pożyczek, a tym bardziej, nie informują o swoich działaniach.
  • Pamiętajmy o naszych rodzicach i dziadkach. Informujmy ich o tym, że są osoby, które dzwoniąc i przedstawiając różne opowieści, tak naprawdę chcą ich oszukać i wyłudzić od nich oszczędności całego życia.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto