Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Termin zakończenia budowy tunelu na Węźle Kwiatowa w Wejherowie przesunięty nawet o... 9 miesięcy! [ZDJĘCIA]

ts
Nie w listopadzie 2019 roku, a nawet dziewięć miesięcy później mają zostać zakończone prace związane z budową Węzła Kwiatowa w Wejherowie. - Opóźnienie przy budowie Węzła Wejherowo (Kwiatowa) spowodowane jest koniecznością zmiany technologii wykonania tunelu - tłumaczy Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji, która obejmuje tereny położone pomiędzy ulicami 10 Lutego, Kwiatową i Spacerową, a ulicą I Brygady Pancernej WP, powstanie wiadukt kolejowy (pod torami kolejowymi) w ciągu ulicy Kwiatowej, przebudowane zostaną skrzyżowania, ulice, chodniki i zjazdy w drogach powiązanych z ul. Kwiatową. Po stronie południowej powstaną także miejsca parkingowe, w tym dla taksówek, rowerów i tzw. kiss&ride (z ang. „pocałuj i jedź” czyli miejsca przeznaczone dla kierowców odwożących swoich pasażerów, którzy przesiadają się do komunikacji miejskiej, pozwalające na krótkotrwały postój).

Zgodnie z zwartą umową, termin zakończenia wszystkich prac inwestycji to koniec listopada 2019 roku. Jednak termin został przesunięty nawet o 9 miesięcy.

- Podkreślić należy przy tym, że inwestycję podzieliliśmy na dwie części. Parking, czyli strategiczną część Węzła Integracyjnego Wejherowo (Kwiatowa), oddamy do użytku wcześniej. Będzie on dostępny dla mieszkańców, uruchomione zostaną windy, co niewątpliwie ułatwi życie mieszkańcom - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Natomiast opóźnienie, jak informują władze Wejherowa, spowodowane jest koniecznością zmiany technologii wykonania tunelu.

- W wyniku rozmów prowadzonych przez miasto Wejherowo, wykonawcę – firmę SKANSKA oraz PKP PLK S.A. podjęto decyzję o realizacji robót budowlanych w wykopie otwartym, co jest bezpieczniejszym rozwiązaniem - tłumaczy Rutkiewicz. - Wybór tej technologii niesie mniejsze ryzyko wystąpienia niekontrolowanych osunięć, uszkodzenia konstrukcyjnych obiektów budowlanych znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie z inwestycją, a w szczególności konstrukcji kolejowej, gdzie odbywa się czynny ruch kolejowy. Realizacja tunelu w metodzie otwartego wykopu zapewni możliwość bieżącego monitorowania przebiegu wykonania robót budowlanych - dodaje. 

Jednak na pytanie o koszta tej inwestycji, czy się zwiększą z powodu zmiany technologii odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto