Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wejherowo. Uczniowie SP nr 5 testowali nową Smart_Lekturę| ZDJĘCIA

Alicja Choinka
Alicja Choinka
„The Rose’s Adventure”, nowa gra mobilna opracowana przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Wejherowie oraz uczniów SP nr 5 miała swoją oficjalną premierę. Oparta na książce pt. „Mały Książę” gra jest kolejną z zapoczątkowanego w ubiegłym roku projektu „Smart_Lektury”.

W poniedziałek, 21 czerwca w Parku Miejskim w Wejherowie odbyła się premiera gry mobilnej „The Rose’s”, stworzonej przez MBP w Wejherowie oraz uczniów Szkoły Podstawowej nr 5. Gra oparta została na książce pt. „Mały Książę” autorstwa Antoine de Saint-Exupéry.

Przygotowanie gry przebiegało w kilku etapach. Jej główną bohaterką jest tytułowa Róża, która wyrusza w podróż, aby odnaleźć małego księcia.

W pierwszej części tego projektu młodzież nauczyła się projektowania gry mobilnej. Prowadził ich pan Krzysztof Powałka, pracownik naszej biblioteki. Kiedy już zdobyli odpowiednie kompetencje, mogli sprawdzić się w projektowaniu gry

– mówi Ewelina Magdziarczyk-Plebanek, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Wejherowie.

Jak zawsze przy tym projekcie uczniowie podzieleni zostali na poszczególne grupy. Każda z nich odpowiedzialna była za osobny element gry.

Część uczniów zajmowała się garfiką, inni odpowiadali za kwestie związane z programowaniem, projektowaniem zadań itd. Akcja osadzona została na mapie Wejherowa. Uczestnicy mają za zadanie rozwiązać zadania związane nie tylko z fabułą książki, ale także z przestrzenią miejską.

W trakcie premiery gry w Parku Miejskim uczniom wręczone zostały wyróżnienia za prace włożoną w jej przygotowania, a następnie odbył się test – młodzież wyruszyła w trasę po mieście.

Druga Smart_Lektura

Jeżeli chodzi o efekt – z tego cieszę się najbardziej. Sam wybór bohatera, poprowadzenie fabuły pokazuje przede wszystkim, że młodzież przeczytała lekturę, przeanalizowała ją, przefiltrowała przez swoją wrażliwość i wyciągnęła bliskie dla nich wątki. Twardym efektem jest gra „The Rose’s Adventure”, która wchodzi w katalog naszych Smart_Lektur, które będą mogły służyć kolejnym rocznikom

– podkreśla dyrektor MBP.

Gra „The Rose’s Adventure” jest już drugą aplikacją zrealizowaną w ramach projektu „Smart_Lektury”, który rozpoczął się w ubiegłym roku. Pierwszą była gra „Balladyna The Kirkor Edition”, którą przygotowali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 w Wejherowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto