Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wejherowo. Uczniowie stali się projektantami gier mobilnych

Alicja Choinka
Alicja Choinka
Pixabay.com
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 mogli zaangażować się w projektowanie gier mobilnych w ramach programu ,,Smart _lektury”. W toku warsztatów powstały trzy prototypowe gry. Przedsięwzięcie zorganizowane zostało przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Wejherowie we współpracy z firmą szkoleniową.

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 w Wejherowie mieli okazję wcielić się w rolę twórców gier komputerowych w ramach programu ,,Smart_lektury”. Warsztaty planowo miały odbywać się w formie zajęć w pracowni komputerowej, ostatecznie jednak młodzi projektanci pracowali zdalnie.

Rzeczywistość zweryfikowała plany i przed prowadzącą zajęcia pojawiło się nowe zadanie: skuteczne przeprowadzenie zdalnych warsztatów projektowania z młodzieżą, której nigdy wcześniej nie spotkała w realnym świecie. Na potrzeby nowej formuły zajęć powstały trzy kilkuosobowe zespoły – każdy z nich składał się członków jednej klasy

– opowiada Ewelina Magdziarczyk – Plebanek, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej.

Pierwsze spotkanie odbyło się 28 kwietnia. Od tego momentu młodzież pracowała nad swoją wersją gry w mniejszych grupach. Cykl warsztatów zakończył się 21 maja. W trakcie ich trwania powstały trzy prototypowe gry mobilne: „Kto wygra: Alina czy Balladyna?”, „Wielkie śledztwo” i „Balladyna: The Kirkor Edition”. Testerami gier będą pozostali uczniowie.

Jak podkreśla dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Wejherowie, uczniowie poradzili sobie nie tylko z mechaniką, ale także ze stworzeniem ciekawego scenariusza i przygotowaniem oprawy graficznej, nie gubiąc przy tym głównego przesłania ,,Balladyny”.

Na podstawie dzieł uczniów ,,jedenastki” powstanie także jedna, dostępna dla wszystkich gra, której premiera odbędzie się podczas tegorocznej edycji ,,Narodowego czytania”. W zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej uczestniczyć w niej będzie można wyłącznie ,, z domu” lub mobilnie, poruszając się po Wejherowie.

Wypracowane metody pracy zdalnej w szkole, pozwoliły na sprawne przeprowadzenie projektu i umożliwienie ósmoklasistom, którzy za chwilę kończą pierwszy etap edukacji, udziału w nowatorskim przedsięwzięciu, dzięki któremu spojrzeli na lekturę z zupełnie innej strony

– podsumowuje Ewelina Magdziarczyk – Plebanek.

MBP w Wejherowie planuje uruchomić możliwość czytania lektur szkolnych za pośrednictwem aplikacji mobilnych do współpracy z miejskimi szkołami podstawowymi. Wówczas po omówieniu lektur uczniowie będą mogli sprawdzić swoją wiedzę grając w grę zaprojektowaną przez uczestników.

Projekt Smart_Lektury Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

oprac. na podst. komunikatu UM w Wejherowie

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto