W ramach inwestycji, na którą podpisano umowę powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie z wiaduktem pod drogą krajową nr 6, oddzielny pas jezdni w kierunku Gdyni (wzdłuż drogi krajowej 6), rondo pomiędzy krajową „szóstką” a torami kolejowymi z drogami dojazdowymi w kierunku Gdyni.
Natomiast - jak informuje Urząd Miejski w Wejherowie - zgodnie z porozumieniem z lipca 2017 roku, zawartym między PKP PLK S.A. i miastem Wejherowo oraz Powiatem Wejherowskim i Województwem Pomorskim, budową tunelu pod torami zajmą się i sfinansują PKP Polskie Linie Kolejowe - obecnie zaawansowane są prace projektowe.
- Dzisiaj podpisujemy umowę na realizację tej ważnej inwestycji. Dotrzymujemy słowa - budowa się rozpoczyna. Konsekwentnie, etapami realizujemy budowę Węzła Zryw, który obecnie wkracza w najważniejszą fazę i doprowadzimy to zadanie do końca – podkreśla prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt. – Ze względu na ogromne koszty związane z budową, miasto nie byłoby w stanie takiej inwestycji zrealizować samodzielnie. Dzięki zrozumieniu i przychylności miastu osób, takich jak wiceminister Marcin Horała i Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich, ta inwestycja jest realna. Budowa tego bezkolizyjnego węzła rozwiąże problemy komunikacyjne we wschodniej części Wejherowa, ponieważ połączymy północną i południową część Wejherowa, ale będzie to także połączenie z powstającą Trasą Kaszubską.