Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole W. - Leśnice. Najnowsze zdjęcia wykonane z drona

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Regularnie monitorujemy postęp prac na kolejnych fragmentach 22-kilometrowego odcinka, pokazując efekty na zdjęciach z drona.
Regularnie monitorujemy postęp prac na kolejnych fragmentach 22-kilometrowego odcinka, pokazując efekty na zdjęciach z drona. Janusz Częstkowski
Trwają intensywne prace związane z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie. Regularnie sprawdzamy postęp prac na kolejnych fragmentach 22-kilometrowego odcinka, pokazując efekty na zdjęciach z drona. Pierwsi kierowcy mają przejechać tym odcinkiem w 2025 r. Koszt tej dużej inwestycji to 718,6 mln zł.

Postęp prac na budowie S6 z Bożepola Wielkiego do Leśnic

Z tygodnia na tydzień obserwujemy postęp prac na terenie budowy drogi ekspresowej S6 na odcinku Bożepole Wielkie - Leśnice. Tym razem zajrzeliśmy z dronem do Bożepola Wielkiego, gdzie nowy odcinek ma swój początek, do Mostów, na Drętowo w Lęborku.

ZAKRES INWESTYCJI DROGOWEJ

Droga ekspresowa S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie będzie dwujezdniowa, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie o długości ok. 22 km powstaną węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce, a węzeł Bożepole Wielkie zostanie rozbudowany. Oto, co jeszcze obejmuje zakres tej inwestycji:

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
  • budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto