- Autobus z pewnością rzuci się w oczy ze względu na białą kolorystykę zewnętrzną i nietuzinkowy wygląd. Dodatkowo rozpoznawalny będzie po numerze bocznym – #801. W pierwszych dniach przejechać się nim można na linii 2. Skorzystać z „elektryka” będą mogli także mieszkańcy Bolszewa, Góry, Gościcina, Gowina, Kębłowa czy Kochanowa, bo w kolejnych dniach pojawi się na liniach 1, 5, 6, 10, 12 i 16 - wyjaśnia Czesław Kordel, prezes zarządu MZK Wejherowo.
W autobusie testowym, tak jak w każdym w sieci Wejherowskiej Komunikacji Miejskiej, można zakupić bilet u kierowcy z drukarki, a także skorzystać z Karty Elektronicznej, w tym również Portmonetki Elektronicznej.
Na jednym ładowaniu przejedzie 150 km
Mercedes eCitaro jest autobusem o standardowej długości (12 metrów) i na swój pokład może zabrać 82 pasażerów (w tym 29 na miejscach siedzących). O odpowiedni komfort podróży dbają liczne systemy bezpieczeństwa ASR, EBS, asystent hamowania BAS, układ rekuperacji, a także innowacyjny system sterowania ogrzewaniem, który składa się z czujników obciążenia osi rejestrujących dane o liczbie pasażerów. Umożliwia to automatyczne ustawienie temperatury wnętrza według rzeczywistej liczby pasażerów Autobus wyposażony jest w baterie litowo-jonowe zabudowane na dachu oraz z tyłu pojazdu. Zasięg elektrycznego autobusu wyprodukowanego przez firmę Mercedes na jednym ładowaniu w zajezdni autobusowej wynosi ok. 150 kilometrów.
- Autobus gwarantuje wygodną i bezpieczną podróż nie emitując do atmosfery szkodliwych spalin. Jest koloru białego, a charakterystyczną cechą są tablice rejestracyjne mające kolor zielony - dodaje prezes.
Autobus elektryczny na wejherowskich ulicach pojawił się 18 listopada. Testowany będzie przez dwa tygodnie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?