MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Postępy prac przy S-6 na odcinku Leśnice -Skórowo: rosną wiadukty, budują rondo na węźle [WIDEO]

Robert Gębuś
Robert Gębuś
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Prace przy budowie najkrótszego w województwie pomorskim, bo niespełna 11-kilometrowego odcinka trasy S-6 Leśnice-Skórowo idą pełną parą. Wiadukty rosną w oczach a widocznym fragmentem nowej drogi jest rondo na węźle w Leśnicach, gdzie trwa układanie granitowej kostki.

Prace przy budowie blisko 11-kilometrowego odcinka z Leśnic (z węzłem) do Skórowa bez węzła) zakończą się za rok i przebiegają zgodnie z harmonogramem. Inwestycję za ponad 344 mln zł realizuje spółkę Intercor z Zawiercia.
Na niespełna 11-kilometrowym odcinku znajdzie się aż 25 obiektów inżynierskich, 15 ekologicznych przejść dla zwierząt, Miejsca Obsługi Podróżnych. Prace obejmują przebudowę sieci wodno- kanalizacyjnej, budowę kanalizacji deszczowej, zbiorników, przebudowę urządzeń teletechnicznych i budowę kanału teletechnicznego. Na węźle w Leśnicach budowane jest rondo, na który trwa już układanie granitowej kostki. Swoje zadania spełniają bajpasy, które przerzuciły ruch z krajowej "szóstki".

- Jakiś czas temu zostały uruchomione bajpasy, o długości ok. 0,5 km, północny i południowy - mówi Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeden będzie funkcjonował do maja 2025 roku, drugi do grudnia 2025. Chodzi o przełożenie ruchu z krajowej szóstki na bajpas to, żeby sfrezować nawierzchnię na tym odcinku i docelowo połączyć z drogą ekspresową S-6.

W pobliżu Pogorzelic trwa budowa najdłuższego wiaduktu na tym odcinku S-6. Przebiega nad linią kolejowa i budowaną "ekspresówką". Prace przy tym obiekcie wykonywane są przy pomocy potężnego dźwigu samojezdnego Herkules, który jak piórko unosi i układa na filarach betonowe belki o wadze 32 ton i długości 27 metrów. To nie dziwi, biorąc pod uwagę możliwości Herkulesa. Jego udźwig to 220 ton, które może unieść na ponad 70 metrów.
Mateusz Brożyna podkreśla, że właśnie wiadukty na tym etapie prac są największym wyzwaniem dla budowlańców, głównie z powodów logistycznych.

- Trzeba brać pod uwagę ruch, bo jesteśmy u progu sezonu turystycznego - mówi rzecznik GDDKiA. - Prace są prowadzone w sąsiedztwie drogi krajowej nr 6 i mogą w pewien sposób wpływać na ruch, jednak liczymy na to, że cały kontrakt i realizacja tego odcinka będzie przebiegała bez większych utrudnień dla kierowców, szczególnie w czasie sezonu turystycznego.

Podczas budowy wiaduktu w okolicach Pogorzelic zima pojawiły się problemy ze stabilnością gruntu. - Był grząski, ale udało się ją utwardzić w okolicach obiektu - mówi Mateusz Brożyna.

Mnóstwo stali i betonu na niespełna 11 kilometrowym odcinku

Początek odcinka znajduje się za węzłem Skórowo w województwie pomorskim. Koniec odcinka znajduje się za węzłem Leśnice. Zakres projektowania i budowy w ramach zadania obejmuje:

  • budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 11 km;
  • budowę węzła drogowego: „Leśnice”;

  • przygotowanie terenu pod budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii III – oddzielnie dla każdej jezdni;

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową;

  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej;

  • budowę wiaduktu nad linią kolejową w ciągu drogi ekspresowej;

  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;

  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów (w tym budowę dwóch wiaduktów nad linią kolejową);

  • budowę przepustów pod drogą ekspresową i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;

  • budowę oświetlenia drogowego;

  • budowę kanalizacji teletechnicznej;

  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;

  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty

  • ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,

  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;

  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych (w tym linii wysokich napięć 110 kV);

  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);

  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;

  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;

  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;

  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Postępy prac przy S-6 na odcinku Leśnice -Skórowo: rosną wiadukty, budują rondo na węźle [WIDEO] - Lębork Nasze Miasto

Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto