Wręczenie decyzji o realizacji inwestycji drogowej przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha oficjalnie rozpoczęło budowę trasy.
Jest to ostatnia decyzja administracyjna, która jest potrzebna do fizycznego rozpoczęcia prac budowlanych. W najbliższym czasie będziemy sukcesywnie przekazywać kolejne tereny wykonawcy po to, aby mógł wprowadzić sprzęt
– mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Droga, która będzie łączyła Szemud i Chwaszczyno jest jedna z trzech planowanych inwestycji. Odcinek będzie miał długość około 22 km.
W tej chwili mamy podpisane umowy na trzy odcinki : Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud, Szemud – Gdynia – mówi rzecznik GDDKiS. - Najdłuższy, najtrudniejszy ze względu na ilość ale także i konieczność wpięcia nowej drogi ekspresowej do istniejącej drogi S6 – obwodnicy trójmiasta
– mówi rzecznik GDDKiA.
Wszystkie odcinki łącznie będą miały około 42 km długości. Będą to ekspresowe drogi dwujezdniowe mające po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pas postoju awaryjnego, a także węzły oraz miejsca obsługi podróżnych. Maksymalna dopuszczalna prędkość wynosić będzie 120 km/h.
To przede wszystkim przybliży nam, mieszkańcom trójmiasta, zachód województwa pomorskiego, ludziom z zachodu województwa przybliży z kolei trójmiasto. Zdecydowanie skróci czas przejazdu i zwiększy jego komfort
– dodaje Piotr Michalski.
Budowa odcinka łączącego Szemud i Chwaszczyno stanowi istotną inwestycję nie tylko dla okolicznych mieszkańców, ale także dla całego regionu.
Ta inwestycja na pewno podniesie poziom życia mieszkańców, ale też zwiększy konkurencyjność regionu. Będzie miała również zdecydowanie pozytywny wpływ na rozwój portów, w których przeładunki nie mogą być ograniczane infrastrukturą dostępową, a ta trasa jest jednym z jej elementów
– mówi Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
Jest to historyczna chwila. Jeżeli trasa po tych dwóch latach zostanie wybudowana na tym odcinku, wówczas gmina będzie miała dwa węzły, miejsce obsługi podróżnych i praktycznie bezpośredni dojazd do obwodnicy trójmiasta
– mówi Ryszard Kalkowski, wójt gminy Szmud.
Umowa na budowę odcinka Szemud – Chwaszczyno podpisana została 26 marca 2018 roku, na pozostałe odcinki – w czerwcu 2018 roku.
Chcielibyśmy, aby całość trasy była udostępniona w drugiej połowie 2021 roku, tak, aby osiągnąć efekt synergii, czyli połączenia wszystkich trzech
– dodaje rzecznik GDDKiA.
Koszt całości inwestycji, według szacunków, ma zamknąć się w kwocie około 1,5 mld złotych.
Decyzja, która rozpoczyna budowę na pewno strategiczną dla regionu, ale pamiętajmy, że trasa S6 jest równie ważna dla sieci dróg krajowych, sieci polskich dróg ekspresowych, jest też szlakiem międzynarodowym. Ta trasa od Wielkiego Kacka do Bożegopola ma szczególne znaczenie dla regionu, dla województwa
. - mówi Dariusz Drelich
Patrzymy na te inwestycje, jako absolutnie kluczowe i najważniejsze z punktu widzenia całej sieci dróg i tych dróg, które także będą łączyły się z tymi inwestycjami
- dodaje.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?