Premier RP w Milwinie. Morawiecki na podpisaniu umowy na realizację Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Tomasz Smuga
Tomasz Smuga
Premier RP Mateusz Morawiecki w piątek, 16 kwietnia, gościł w Milwinie w gminie Luzino. Szef rządu wziął udział w uroczystym podpisaniu umowy na realizację Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. OMT połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem Chwaszczyno, powstającym w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Uroczystość podpisania umowy odbyła się przy powstającym wiadukcie w Milwinie w gminie Luzino, na tzw. Trasie Kaszubskiej. Dokument dotyczy zaprojektowania i budowę dwóch odcinków Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) w ciągu drogi ekspresowej S6. Pierwszy odcinek między Chwaszczynem a Żukowem ma długość 16,3 km. Drugi to 16-kilometrowy odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe wraz z 7-kilometrową obwodnicą Żukowa.

- Budujemy drogi ekspresowe, budujemy obwodnice, budujemy drogi krajowe, a także te gminne, powiatowe, właśnie po to, żeby z jednej strony zapewnić jak najwyższy komfort - komfort jazdy, bezpieczeństwo, czyste powietrze. Ale z drugiej strony też żeby dać ten impuls gospodarczy - mówił premier Mateusz Morawiecki. - Po pandemii polska gospodarka będzie tego impulsu bardzo potrzebowała. Nowoczesne drogi, które łączą ludzi, przedsiębiorców, łączą ich interesy, łączą województwa, łączą Polskę - takie drogi będą kluczem do sukcesu gospodarczego.

- Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to trasa, której budowa pozwoli na usprawnienie układu komunikacyjnego Trójmiasta i Pomorza Gdańskiego. Dzięki niej ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza tereny zurbanizowane i zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego. Realizacja tej trasy jest możliwa dzięki decyzji rządu o przeznaczeniu na ten cel dodatkowych środków w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

OMT będzie kosztowała blisko 1,5 mld zł. Droga ma być gotowa w 2025 roku

Przyszła droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska. Będą to m.in. ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, oraz zbiorniki retencyjne i infiltracyjne.

Projektowanie i prace budowlane na obu odcinkach potrwają 38 miesięcy. Faza projektowa odbywać się będzie bez przerw zimowych. Natomiast po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), czas realizacji uwzględniać już będzie przerwy od 16 grudnia do 15 marca. Zakładany termin zakończenia prac budowlanych to II kw. 2025 r. Łączny koszt prac to blisko 1,5 mld zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie