Trwają prace ziemne przy Węźle Zryw w Wejherowie
- W tej chwili trwają równolegle prace administracyjne i przygotowawcze. Wykonawca, po podpisaniu umowy, był zobowiązany do przedstawienia organizacji ruchu na terenie budowy, zwłaszcza w zakresie niezbędnej dla inwestycji wycinki drzew. To jest dokument, który wykonawca musi uzgodnić w Zarządzie Dróg Wojewódzkich. Zarządza dawną drogą krajową nr 6 i do tego uzgodnienia już doszło. Oprócz tego wykonawca uzgadnia z urzędem umowy z podwykonawcami - mówi Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa. – Natomiast w zakresie przygotowawczym od strony ul. Sikorskiego trwają prace już pierwsze roboty ziemne i te związane z ogrodzeniem terenu budowy. Rozpoczyna się również wycinka drzew w pasie drogowym pod nowy tunel pod byłą drogą krajową nr 6.
WARTO PRZECZYTAĆ. Węzeł Zryw. Podpisano umowę na budowę
W ramach inwestycji, powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie z wiaduktem pod drogą krajową nr 6, oddzielny pas jezdni w kierunku Gdyni (wzdłuż drogi krajowej 6), rondo pomiędzy krajową „szóstką” a torami kolejowymi z drogami dojazdowymi w kierunku Gdyni. Powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, wybudowane zostaną sieci kanalizacji deszczowej, oświetleniowej, kanału technologicznego, monitoringu miejskiego i przebudowana zostanie infrastruktura kolidująca z projektowanym układem drogowym. Urząd informuje, że w czasie trwania inwestycji zostaną wyremontowane drogi gminne na osiedlu Sikorski Park.
Co z tunelem na Węźle Zryw?
Przypomnijmy, że w 2018 r. ukończono pierwszy etap budowy węzła. Pięć lat temu na Węźle Zryw do użytku zostały oddane m.in. nowe ulice, ronda, bezkolizyjny zjazd z krajowej „szóstki” do północnej części Wejherowa, a także droga łącząca miasto z „szóstką” w kierunku Lęborka.
- Budowa tego układu drogowego w dzielnicy Śmiechowo to największy projekt drogowy w skali miasta i największa miejska inwestycja w tej kadencji - podkreślał w lutym 2018 roku podczas oficjalnego otwarcia węzła prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt. - W przyszłej kadencji dokończymy budowę Węzła Śmiechowo (Zryw), wykonamy trzeci etap, czyli tunele pod krajową „szóstką” i torami kolejowymi z połączeniem do ul. Sikorskiego. To ogromnie trudne z uwagi na skalę inwestycji i znaczne koszty, ale chcę te zadania dokończyć. Wiem jak to zrobić, mam doświadczenie i zespół bardzo dobrych współpracowników. Dzięki bezkolizyjnemu połączeniu, mieszkańcy Wejherowa będą mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy południową i północną częścią miasta, a już dziś jest to możliwe w Śmiechowie.
Tunel nadal pozostaje w sferze planów. Obecnie prowadzone prace przygotowawcze - jak informuje urząd - nie obejmują budowy wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 202.
- Jednakże na mocy porozumienia z 2017 roku podpisanego przez Prezydenta Miasta Wejherowa z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i późniejszymi rozmowami PKP zobowiązały się zrealizować roboty budowlane związane z budową wiaduktu kolejowego w czasie trwania inwestycji miejskiej, przy czym realizacja inwestycji kolejowej uwarunkowana jest pozyskaniem dofinansowania ze środków pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Wejherowa.
Póki co kierowcy z jednej na drugą część miasta mogą dostać się m.in. za pomocą tunelów między ulicami Św. Jana i Rejtana i na Węźle Kwiatowa oraz przejazdami kolejowymi przy ul. Sienkiewicza i przy ul. Batalionu Morskiego.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?