Od początku lipca w formie elektronicznej złożyć można wniosek o przyznanie świadczenia ,,Dobry start" (300+). Wnioski w takiej formie złożyć należy poprzez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS. Wnioski w formie papierowej składać będzie można od 1 sierpnia w urzędzie lub za pośrednictwem poczty. Termin: do 30 listopada 2020 r.
Gdzie można złożyć wniosek?
Wniosek w formie papierowej złożyć można urzędzie miasta lub gminy, ośrodku pomocy społecznej lub np. w centrum świadczeń.
Wnioski o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej są z kolei przyjmowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
Świadczenie ,,Dobry start" nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole, a także studentów.
Kiedy zostanie wypłacone świadczenie?
W przypadku złożenia wniosku w sierpniu i wrześniu świadczenie zostanie wypłacone nie później niż do 30 września. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie - w przeciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Druki wniosków o ustalenie prawa do świadczenia będzą wydawane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie (ul. Kusocińskiego 17) od 20 lipca br. , w Rumi druki będą dostępne pod koniec lipca w Urzędzie Miasta oraz siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej (ul. Ślusarska 2). Wnioski można także pobrać ze strony internetowej.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?