Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Wejherowie uczyli się jak tworzyć gry komputerowe pod okiem ekspertów. Wyjątkowe warsztaty zwieńczyły dwudniowy event JantarGamedev

Artur Baran
Artur Baran
Wideo
od 16 lat
To była prawdziwa gratka dla miłośników gier komputerowych. W Książnicy profesora Gerarda Labudy w Wejherowie odbyły się warsztaty z tworzenia gier w Unreal Engine 5. Zajęcia poprowadził m.in. Tomasz Rożyński - twórca Lochów Bursztynowego Gryfa oraz Roman Drzeżdżon - znany kaszubski pisarz i publicysta.

Warsztaty tworzenia gier w Unreal Engine 5 zorganizowane zostały w ramach dwudniowego eventu JantarGamedev. Organizatorem wydarzenia było Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie oraz Frozengem Studio.

- Dzięki Tomkowi Rożyńskiemu, czyli pomysłodawcy gry komputerowej "Pòdzemia Jantarowégò Grifa", mogliśmy zorganizować te warsztaty. Uczestnicy mieli okazję spotkać się z autorem fabuły gry, która została oparta na kaszubskich postaciach i wierzeniach oraz mitologii. Oprócz tego mogli porozmawiać z osobami, które tłumaczyły treści na język angielski i kaszubski, a przede wszystkim z samym pomysłodawcą gry - mówi Paulina Węsierska, pracownik Działu Edukacji i Upowszechniania Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie.

Zajęcia były podzielone na kilka paneli dyskusyjnych. Uczestnicy mogli m.in. poznać podstawowe mechaniki i zależności w grach, wziąć udział w warsztatach tłumaczeniowych z lokalizacji gier, zapoznać się z tematyką tworzenia gier, wtajemniczyć się w prototypowanie ekranów 2D, czy tworzenie wątków fabularnych oraz narracji w grze.

- Głównym celem warsztatów było przede wszystkim zaprezentowanie tego, jak wygląda proces tworzenia gier. Podczas paneli dyskusyjnych pokazywaliśmy prace koncepcyjne, programistyczne i graficzne. Zaprosiliśmy do tego twórców gry Lochów Bursztynowego Gryfa. Roman Drzeżdżon opowiadał o tworzeniu bestiariusza kaszubskiego. Adriana Wacewicz-Chorosz mówiła jak skutecznie wykorzystywać różne ciekawe narzędzia do tłumaczeń na język angielski i nie tylko. Z kolei Michał Meyer m.in. przybliżył podstawy tworzenia gier. Mamy nadzieję, że dzięki tym warsztatom rozbudzimy w uczestnikach smykałkę do robienia gier i może nawet uda nam się zagrać w przyszłości w ich grę - mówił Tomasz Rożyński, twórca gry komputerowej Lochy Bursztynowego Gryfa.

Po zajęciach każdy otrzymał dyplom ukończenia warsztatów tworzenia gier w silniku Unreal Engine 5. - Mamy nadzieję, że w przyszłości ułatwi to uczestnikom zdobycie pierwszej pracy w branży gier - dodał Rożyński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wejherowo.naszemiasto.pl Nasze Miasto